Dieta Atkinsa – dobry wybór?

0
46

Kontrowersyjna, uboga w witaminy, ale niektórzy gubią dzięki niej kilogramy. Czy dieta Atkinsa jest skuteczna?

A może skuteczna, lecz niezdrowa?

Dieta Atkinsa nie jest nowością. Tę dietę stosowano już kilkadziesiąt lat temu. Cieszyła się dużą popularnością szczególnie w Stanach Zjednoczonych, w końcu jej twórcą był nowojorski kardiolog. Ta popularność wcale nie osłabła. Może dlatego, że dieta ta nie wymaga wielu wyrzeczeń?

Głównym założeniem diety Atkinsa jest wyeliminowanie z codziennego jadłospisu węglowodanów. Jemy tłuszcze i białko. A więc mięso, ryby, oleje. Zero słodyczy, zero owoców, zero produktów zbożowych. Orzechy czy warzywa są dozwolone, ale nie wszystkie i nie w dużej ilości. Wyeliminowanie węglowodanów ma pomóc w schudnięciu, ale czy eliminacja z diety owoców oraz tłuste posiłki wyjdą nam na zdrowie?

Dieta Atkinsa

Niekoniecznie, tym bardziej, że dieta Atkinsa nie mówi nic o aktywności fizycznej. Dlatego warto wziąć pod uwagę, że dieta ta jest przeznaczona przede wszystkim dla ludzi zdrowych, nie borykających się z nadciśnieniem, miażdżycą, cukrzycą i innymi chorobami przewlekłymi. Owszem, dieta kusi, bo nie liczymy kalorii i możemy jeść mięso do woli. Możemy zjeść kotleta schabowego. A nawet kilka schabowych. Warunek jest jeden: nie z ziemniakami. Nie z kaszą gryczaną i ryżem. Zero węglowodanów. Jednak dieta bogata w tłuszcze nie jest zdrowa. Szkodzi sercu. A dieta wysokobiałkowa szkodzi nerkom.

Tak jak w przypadku tej czy innej diety – zachowajmy zdrowy rozsądek. Warto wybrać się do dietetyka, który doradzi nam odpowiednią dietę. Może nie modną, ale na pewno zdrową!

Zobacz więcej podobnych artykułów na prokosmetyk.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here