Organizacja eventów w galeriach handlowych – czy to się opłaca?
Data publikacji 25 września 2020Promocja marki lub działań, związanych z konkretną firmą może przybierać różne formy. Ze względu na konkurencję warto szukać coraz nowszych sposobów dotarcia do klienta. Wystarczy wyjść z ofertą tam, gdzie często przebywa. Dobrym pomysłem na lokalizację eventu są galerie handlowe. Warszawa organizuje takich wydarzeń najwięcej. Jakich efektów można się spodziewać?
Promocja i utrwalenie marki w świadomości klienta
Event to bardzo popularna forma publicznego wydarzenia. Można go urządzić w dowolnym miejscu, gdzie zmieszczą się wszyscy zaproszeni goście. Istnieją eventy firmowe o nieco bardziej zamkniętej strukturze. Coraz częściej organizuje się jednak eventy publiczne, na które nie trzeba mieć specjalnego zaproszenia. Doskonałym miejscem do ich przeprowadzenia są galerie handlowe. Warszawa ma takich imprez najwięcej, ale inne miasta również chętnie sięgają po podobne rozwiązanie. Duże wydarzenie ma na celu promowanie nowych produktów lub usług. Jest także doskonałą okazją do zakorzenienia marki w świadomości wszystkich uczestników.
Odpowiednia logistyka eventu
Duże sklepy coraz mniej kojarzą się z zakupami. Obiekty tego typu skupiają także usługodawców z wielu dziedzin. Stają się miejscem, gdzie organizuje się wiele wydarzeń. Doskonałym tego przykładem są galerie handlowe. Warszawa i inne miasta otwierają się na różne inicjatywy, do których jest potrzebna spora przestrzeń. Logistyką eventów zwykle zajmują się specjalne firmy. Muszą dostosować scenariusz eventu do ciągu komunikacyjnego konkretnego miejsca. Scena i główne wydarzenia powinny przebiegać w taki sposób, aby nie blokować innych odwiedzających galerię. Odpowiednia scenografia i opracowana konferansjerka to zwieńczenie wszystkich działań.
Pozyskiwanie nowych klientów
Dlaczego galerie handlowe w Warszawie coraz częściej organizują eventy? Taka współpraca opiera się na obopólnych korzyściach. Duża marka (galeria) spotyka się w jednym miejscu z inną marką (organizującą event). Galeria jest kojarzona jako partner wiodących firm, bardzo często światowych. Te z kolei mogą się promować pod dachem obiektu, który odwiedza wiele milionów klientów, których można ewentualnie zainteresować naszą ofertą. Dobrze zorganizowane wydarzenie promuje markę, ale także galerię. W ten sposób zachęca się nowych, ekskluzywnych najemców do współpracy.
Kiedy planować eventy?
Każda okazja jest dobra do tego, aby zorganizować ciekawą imprezę dla szerokiego grona odbiorców. Istnieją jednak terminy, które cieszą się szczególnym powodzeniem. To przede wszystkim Boże Narodzenie, Wielkanoc, Dzień Dziecka, Dzień Matki oraz Walentynki. Zwykle klienci mogą wtedy liczyć na kupony rabatowe, prezenty, konkursy czy zabawy. Najczęściej wydarzenia tego typu odbywają się w towarzystwie gości specjalnych, np. celebrytów. Z tego powodu zaprasza się na nie całe rodziny. Niektóre eventy są połączone z warsztatami kulinarnymi, inne organizuje się w formie pokazu mody. Dobrym pomysłem wizerunkowym jest łączenie komercyjnego charakteru wydarzenia ze zbiórką na cele charytatywne.
Event w galerii handlowej nie należy do tanich. Stanowi jednak inwestycję, która będzie przynosić korzyści jeszcze długo po jego zakończeniu. Wystarczy, że impreza pozostawi w uczestnikach miłe wrażenie.